Santa Maria vitorlás hajó története
A Santa Maria vitorlás története:
Noé bárkájától eltekintve, kétségtelenül a Santa Maria, Kolumbusz parancsnoki hajója a legismertebb a világon, amely 1492. augusztus 3.-án hajózott ki Dél-Spanyolországból Palos kikötőjéből a Pintával és a Ninával együtt. A legnagyobb egység Kolumbusz zászlóshajója a 80 tonnás Santa Maria nevű, nao típusú hajó volt. Sajnos nem tudjuk, hogy nézett ki pontosan a hajó. Az egyetlen útja, hogy elképzelésünk legyen a hajó kinézetéről, ha elolvassuk kortársa, Father las Cassas által írt Kolumbusz önéletrajzot, vagy megnézzük a flamand kereskedelmi hajókról készült festményeket a 15.század végéről. Útközben a Kanári-szigetek felé a Pinta megsérült, és míg javították, latin vitorlázatát átalakították keresztvitorlázattá. Innen 1492.szeptember 6.-án vágtak neki nyugatra az ismeretlen tengernek. Harmincöt napi hajózás után, október 11.-én éjjel két órakor a Pinta árbockosarában őrködő Rodrigo de Triana Matróz szárazföldet jelzett. Reggel egy sziget előtt vetettek horgonyt. Kolumbusz San Salvadornak nevezte el. Innen kezdve délnyugatnak vitorlázott. és felfedezte Kubát és Haitit. Az utóbbit Hispaniolának nevezte el. Itt a Santa Maria zátonyra futott, úgyhogy emberei egy részét hátrahagyva, a megmaradt két hajóval visszatért Európába.
Forrás: Robin Habury Tenison: Hetven felfedező utazás földön, vízen, levegőben.
A hajómodell méretaránya: 1:50
hossza: 79 cm
szélessége: 35 cm
magassága: 57 cm
Képgaléria a hajómakettről: