Sovereign of the Seas vitorlás hajó története
A Sovereign of the Seas hadi galleon története:
Építését I.Károly rendelte el 1634-ben. Phineas Pett egy 102 ágyús hajót tervezett. Több mint ezer mester három évig dolgozott rajta. A maradék anyagból még két kisebb hajóra Greyhound (120 brt.) és a Roebuch 90 (brt.) futotta.
Amikor elkészült 65,5 m-es teljes hosszával (38,7 m-es gerincével) 22,8 m-es magasságával messze a legnagyobb hajó volt az egész világon. A sok szoborral és faragásokkal díszített hajó a legdekoratívabb hajó volt.
Ágyúit bronzból öntötték, ezért majdnem négyszer annyiba kerültek, mint az ez időtájt rendszeresített öntöttvas ágyúk. A 102 ágyú egy-egy sortüzével csaknem két tonnányi lövedéket tudott kilőni.
1637. október 14-én hajózott ki a dokkból 800 fős legénységével.
1638- július 12-én indult el Greenhite-ből tengeri próbaútjára.
1652. szeptember 28-án részt vett a nagy angol győzelmet hozó Kentish Knock-i csatában.
1659-1660-ban a chathami hajójavító műhelyben John Taylor hajóépítő mester átépítette. A legnagyobb átalakítás a hajó orrának teljes cseréje volt. A helyreállítás után Royal Sovereign névre keresztelték át.
A helyreállítás után számos csatában vett részt.
1696.január 27-én Chathamben, ahová nagyjavításra és újabb átalakításra vonult be, a szárazdokkban leégett. Forrás: wikipédia
A hajó méretaránya: 1:78
hossza: 110 cm
szélessége: 43 cm
magassága: 99 cm
Képgaléria a hajó makettről: