fahajomodell.hu

Kézi készítésű, egyedi hajómodellek, makettek

3

Novara vitorlás makettMegosztom

SMS. Novara vitorlás hajó története

Az SMS. Novara vitorlás fregatt története:

Az SMS. Novarát, miután túlélte a forradalmat, és mintegy hét évet töltött építősólyán, hivatalosan 1850. november. 4.-én bocsátották vízre a velencei sólyáról. Akkor egy 42 ágyús, három árbocos, vitorlás fregattnak minősítették. A hossza: 50,43 m volt, a vízkiszorítása pedig 2562 tonnát tett ki, és 403 fős személyzetet tudott befogadni. Főbb vitorláinak felülete elérte az 1650 négyzetmétert.

A Novarát 1856-ban kiválasztották a Ferdinánd Maximilián és a nagy német tudós, Alexander Humbolt által támogatott világ körüli tudományos expedícióra.

A Novarát az előtte álló útra való felkészítés érdekében 1857 elején a polai haditengerészeti hajógyárban kisólyázták. Jobbá tették az alsó fedélzetek szellőző rendszerét és az elhelyezendő egyének arányában növelték a kabinok számát. A tiszti szalont átalakították olvasóteremmé, és ellátták egy jól összeválogatott könyvtárral, valamint különféle térképekkel és térképvázlatokkal, a kutatási, feljegyzési, számítási és rajzolási feladataikat végző tisztek és tudósok általi használatra.

A vitorla, kötél és csigasor raktárt kibővítették úgy, hogy az a normál mennyiség kétszeresének befogadására volt képes. A lövegfedélzeten felszereltek egy vízdesztilláló berendezést, és kibővítették a zuhanyozási lehetőségeket, így hosszú ideig fent lehetett tartani a legénység jó egészségi állapotát. Ezek az elővigyázatossági rendszabályok hatékonynak bizonyultak, ugyanis a hosszú expedíció alatt a fedélzeten nem tört ki nagyobb járvány.

Az átépítést 1857. március. 15.-én fejezték be.

A Novara 1857. április. 30.-án futott ki Triesztből világ körüli útjára.
A teljes személyzet, beleértve a matrózokat, tengerészgyalogosokat, tüzéreket, szolgákat és a hajózenekart is, 352 főt tett ki.
1859 augusztus 26.-án érkezett vissza az útjáról Triesztbe.

A Novara az expedíció során 51 686 mérföldet tett meg, 551 napot töltött a tengeren, és 298 napot horgonyon, vagy a part mellett kikötve. Mintegy 23 700 darab természetrajzi anyagot gyűjtött: 440 db ásvány és kőzetmintát, 300 csúszómászót, 1500 madarat, 1400 kétéltűt, 1330 halat, 9000 rovart, 8900 puhatestűt és kemény héjú rákfélét, 300 madártojást és fészket, számos csontvázat és 550 néprajzi tárgyat, köztük 100 emberi koponyát.

                                                                                                 Forrás: Veperdi András
A hajó makett méretaránya: 1:66
                       hossza:          116 cm
                       szélessége:    41 cm
                       magassága:    91 cm

Képgaléria a hajó makettről:

novara-vitorlas-hajo-makett-anovara-vitorlas-hajo-makett-bnovara-vitorlas-hajo-makett-cnovara-vitorlas-hajo-makett-dnovara-vitorlas-hajo-makett-enovara-vitorlas-hajo-makett-fnovara-vitorlas-hajo-makett-gnovara-vitorlas-hajo-makett-hnovara-vitorlas-hajo-makett-jnovara-vitorlas-hajo-makett-knovara-vitorlas-hajo-makett-lnovara-vitorlas-hajo-makett-mnovara-vitorlas-hajo-makett-nnovara-vitorlas-hajo-makett-o

 
Fa hajómodellek

Kézi készítésű hajómodellek, makettek egyedi igények szerint.

Saját készítésű hajókötél értékesítés hajómodellekhez


Elérhetőség

Susányi Oszkár
Hajómodell készítő mester

GEROSZ Bt.
2360 Gyál Bocskai u.53.

Telefon / telefax: +36-29-345-319
E-mail:  info@fahajomodell.hu

Gyorslinkek

Hajómodellek, hajó makettek
Import hajómakettek
Ágyú makettek
Leonardo Da Vinci makettek

Hajókötél értékesítés hajómodellekhez

YouTube videó csatornánk

Fahajómodell - Susányi Oszkár hajómodell készítő mester © 2015   Cím: 2360 Gyál Bocskai u. 53.   Tel: +36 (29) 345-319

FEL